♥ Pengikut Setia ♥

Wednesday, November 9, 2011

Oren

alo..sedih nih maaa....kucing kesayangan family aku..Oren..pergi meninggalkan kami tanpa sebarang hint...huuu..sedih laa..belom pernah aku jumpa kucing sebaiknya...
Oren sgt berbeza dari spesiesnya..sangat mendengar kata2...ibarat org tua dirumahku..(Pangkat datuk kepada Daim)..


inilah Oren..yang baru meninggalkan kami..sumpah sedih!!
baru tadi dia main2 dengan ayah aku...datang melawat2 Daim...

<==fakta menarik tentang Oren==>
  • Oren xsuka makan ikan mentah, so tinggal je ikan atas meja..sumpah dia xkan curi...lagi satu,ikan yang kita goreng pun dia xkan makan..melainkan kita bagi..
  • Oren xberani masuk bilik abang aku sebab abg aku xbenarkan...sekali kena marah terus dia xbuat dah...
  • Oren pernah kena marah dengan mak aku sebab buang air kecil atas tilam (sebab kejut ayah aku mntak bukakkan pntu xbgn), lepas kena marah merajuk atas almari buku xnak turun..panggil makan pun xnak...lepas tu terus dia xbuat dah
  • Oren suka temankan orang yang makan nasi..dia xkan minta2...cuma duduk sebelah jer...
  • Oren kucing yang xbanyak songeh!dia sangat baik...kalau kucing luar datang makan makanan dia,even dia lapar pun dia biarkan mereka makan,dia hanya melihat di sebelah...dan dia xkan minta2 lagi dah dari kami sebab dia tahu dia dah dapat makanan dah..
  • Oren dah tua,tapi badan dia tetap kecik macam remaja (ala2 kucing)..xmembesar pun...
  • bila Daim ada kat ruang tamu,dia akan duduk jauh2 n tgk dari jauh jer sebab takut abg aku marah..bila dapat permission jer trus dia dtg dekat...
  • bila Daim dalam bilik, dia akan duduk depan pintu tgk dri situ...dia xberani dekat..
  • ada sekali dia ikut belakang abg aku,abg aku ckp dok sengap2.jgn ikut..trus dia berhenti...
  • dia suka tidur atas katil aku..kadang2 tiap2 malam dia tidur dengan aku...malam2 bila nak keluar bilik,dia mntak temankan..(penakut jugakkk)
  • dia paling takut dengan budak yang suka pukul dia..(geram aku tgk!!)

sekarang dia dah xder..sedang aku sebuk on9..abg aku panggil tgk..mulut dia berdarah...xtahu sebab kematian...kesian tgk..mesti dia menderita sebelum meninggal..TT_TT
abg aku syak dier kena langgar..tapi aku tgk luar dier xcedera pun...

p/s
yang baik2 mesti xkekal...TT_TT

Terima Kasih Sudi Baca. ^.^

2 000 berbicara:

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

whinxe said...

@Anonymous

thanks!^_^