♥ Pengikut Setia ♥

Thursday, May 8, 2014

Tomato singkir jerawat


Tomato sudah lama diketahui berkhasiat untuk kecantikan kulit. Ia dengan vitamin A dan C menjadikannya antioksidan yang bagus untuk melawan radikal bebas di dalam tubuh badan.
Pada masa sama, kandungan lycopene dalam tomato juga membantu untuk mencerahkan kulit. Jadi tidak hairanlah pengusaha bahan kosmetik selalu menggunakan tomato sebagai bahan asas dalam penghasilan produk kecantikan mereka. 
Tetapi bagi yang ingin mendapatkan rawatan secara semula jadi dengan tomato mentah, boleh menjadikannya pupur atau bahan mencuci muka. Amalkan secara konsisten untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah, bersinar dan tampak segar kemerahan. 

Tomato juga boleh bertindak sebagai ubat jerawat semula jadi dengan ha­nya menggosok pada wajah secara perlahan-lahan. Ia mengandungi asid sitrat yang membantu untuk menyingkirkan kotoran dan lemak pada kulit wajah.

Jangan lupa, pengambilan tomato juga sangat bagus untuk kesihatan mata terutama bagi mereka yang menghadapi rabun malam kerana tomato mempunyai vitamin A yang baik untuk kesihatan mata.

Selain itu, pengambilan tomato secara berterusan juga membantu kita mendapatkan rambut yang sihat dan berkilau.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/05/08
Terima Kasih Sudi Baca. ^.^

0 000 berbicara: