♥ Pengikut Setia ♥

Monday, April 8, 2013

Mengalah atau Terus Berharap?



di saat hati kian yakin dengan perasaan yang semakin mendalam. tiba satu saat pasti racun keraguan mula menjalar. bila air mata berhenti menitis dikala hati berbunga riang, timbul keraguan membakar segalanya. akhirnya air mata kembali laju menitis. semakin minta dijauhkan dari racun. semakin ia cuba mendekati. di saat berjalan mencari penawar, racun mula merebak. itulah pemusnah segala perhubungan. disaat ini,  timbul penyesalan yang mungkin menghantui selamanya. 



sejujurnya aku kehilangan tenaga untuk terus mempercayai. aku kehilangan kata untuk terus membohongi hati. aku kehilangan yang tinggal hanya harapan yang kian pudar. entah bila akan terpadam. entah bila akan kembali utuh. hati semakin sakit. tapi masih ingin meneruskan. bilakah hati ini akan berhenti mengharapkan sesuatu yang aku sendiri tidak pasti apakah maksudnya. ingin sekali aku rungkai racun yang semakin menutupi hatiku. 



pandangan mataku gelap. percakapan aku disulami ketakutan. pendengaran aku ditutupi hasutan. langkahku mula bertemu persimpangan. pemikiran bercelaru. hati terasa sakit. antara bahagia dan derita....


Terima Kasih Sudi Baca. ^.^

2 000 berbicara:

Nana Liena said...

kalau rasa kta putus asa..takut nanti kita yg menyesal..ada lebih baik kta cuba sedaya mungkin utk selesaikan..pastu bersrah.. ^^ done follow u.. :)

whinxe said...

@Nana Liena

semoga kesabaranku ada hikmahnya yang pasti. :)