♥ Pengikut Setia ♥

Friday, February 1, 2013

Ciri Ciri Anak Kedua

ini post pasal diri sendiri ok..hihi..memandangkan jann anak kedua dalam keluarga and the only daughter..aaa...maka ada rahsia disebalik habit jann. xperlulah terlalu mempercayai...sekadar ingin dikongsi.. :)

  1. ANAK YANG DI MANJA OLEH IBU.Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.Apa-apa saja semuanya ibu.
  2. ANAK DEGIL Anak kedua dikatakan adalah anak yang lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata.Dia rasa dia saja lah yang betul.Dan dalam ramai adik-beradik dia sajalahseorang yang Panas Baran.Kemahuan dia kebiasaanya kuat dan mesti berusaha untuk mendapatkannya.Kalau buat sesuatu selalu bersungguh-sungguh.Sekiranya hati kata taknak,maka jawapanya masih taknak dan jangan dipaksa.Orang yang degil ini  memangtidak suka dipaksa atau dilenting.Sekeras-keras hatinya pun masih lagi boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa menjadilah.
  3. TAK PANDAI PUJUK memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia.Susah baginya untuk bermain kata-kata.
  4. BERCINTA TAK PERLU DIRISAUKAN dengan anak no 2 juga.Kerana dia kalau bercinta, sangat setia dan sanggup berkorban.
  5. HITAM / PUTIH Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih  putihlah,Orang yang degil tak boleh toleransi.
  6.  HATI No 2 ni juga nampak saja macam keras,tetapi hatinya lebut juga
  7. PENDIRIANYA KADANG-KADANG TIDAK KUKUH.Semua ini pun kerana tepaksamenjaga hati orang lain.kadang-kadang juga dia terpaksa menjadi Hipokrit untuk berselindungkan sesuatu demi kebaikan seseorang.(boleh berlakon talam dua muka la..:D tetapi semua ini untuk kebaikan)
  8. SATU lagi Perangai degil dia,dia tidak boleh ditegur,sekiranya kita menegur,kebiasaanya mesti dia menarik mukanya.
  9. BERDIKARI very independent..Ya!memang betul.Perkara ini biasa terjadi kepada golongan anak yang no.2.Tetapi jikalau berlebihan indepent pun payah juga.Tambahan pula,anak no.2 ini mudah bergaul degan orang ramai.Cuba campak dia dimana-mana.Pasti dengan sekejapnya dia sudah dapat kawan..
  10. VERY TAKE CARE of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah juga.semua adik2 kena control dan harus kena report kat diorang ).
  11. ARAHAN kepada anak no.2 ini juga payah untuk dia mendengar.Dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata.Dia tidak boleh bekerja dengan orang lain.Ramai kebiasaanya anak no 2 ini bekerja sendiri.Jikalau ada pun,Pasti mereka akan berusaha untuk menghasilkan duitnya sendiri.
  12. SUSAH UNTUK MENGIKUTI PERATURAN/UNDANG-UNDANG sesuatu tempat seperti di sekolah,ofis,orang awam dan sebagainya.Suka dengan cara mereka sendiri.
  13. PEMAAF & caring tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TETAPI AWAS! jagan bagi mereka ini marah.Kalau mereka marah,Lu fikir la sendiri!
  14. PAKAIAN selalu nak up to date,tak nak kalah semua nak kemas.Tetapi kadang-kadang lebih suka kelihatan ala-ala sempoi gitu dan tidak terlalu Over.


Terima Kasih Sudi Baca. ^.^

0 000 berbicara: